Ensemble Il Caravaggio

Gwendoline Blondeel sopranoa
Mathilde Ortscheidt mezzosopranoa
Julien Behr tenorra

Camille Delaforge zuzendaritza musikala


WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756 – 1791)

Die Schuldigkeit des ersten Gebots KV 35 (drama sacro), W. A. Mozart


Sinfonia: Allegro
Recitative: Die löblich’ und gerechte Biete
Aria n°1: Mit Jammer muß ich schauen
Recitative: So vieler Seelen Fall
Aria n°2: Ein ergrimmter Löwe brüllet
Recitative: Was glaubst du
Aria n°3: Erwache, fauler Knecht
Recitative: Er reget sich
Recitative: Wie, wer erwecket mich?
Aria n°4: Hat der Schöpfer dieses Leben
Recitative: Daß Träume Träume sind
Recitative: Ist dieses, o so zweifle nimmermehr
Aria n°6: Schildre einen Philosophen
Recitative: Wen hör’ ich nun hier
Aria n°7: Manches Übel
Trio: Laßt mir eurer Gnade Schein

Egitarauren oharrak

DIE SCHULDIGKEIT DES ERSTEN GEBOTS KV 35 (Lehen manamenduaren betebeharra)

Mozarten lehen lanetako bat da eta bere lehen opera, 11 urterekin idatzia, bere aitarekin elkarlanean. Jatorriz hiru zatiz osatua izateko pentsatua, lehenengoa bakarrik idatzi zuen Salzburgeko jeinuak; Michael Haydn eta Anton Cajetan Adlgasserrek osatu zituzten gainerakoak, gaur egun hain ezagunak ez direnak eta kontserbatu ez direnak. Lehen zati hori 1767ko martxoaren 12an interpretatu zen lehen aldiz, Salzburgoko Artzapezpiku Jauregiko Zaldunen Aretoan. Elezaharrak dioenez, artzapezpikuak, musikari txikiaren talentua ziurtatu nahirik, bere begiradapean eta kontrolpean isolatu zuen mutila, obra idazten ari zen bitartean. Eskuizkribuan aitaren esku-hartzeen aztarnak aurki daitezke eta Windsor Gazteluko Errege Liburutegian gordetzen da.

Drama sakratu honetan Mozart bere aitarekin lotzen duen lotura estua nabarmentzen da, eta unibertso barrokoaren eta klasikoaren arteko zubi bat ikustera gonbidatzen gaitu. Musikagilearen talentu bikainaren eta opera musikarekiko zaletasun goiztiarraren lekuko gara, bere esentzia dramatiko liluragarria ezaugarri duena.

Obra sakratua izan arren, batzuetan eruditutzat eta irisgarritasun gutxikotzat jotzen dute. “Die Schuldigkeit des ersten Gebots” entzutetsuaren emozioekin konektatzeko ahalmen handia duelako nabarmentzen da, konposizio baliabide erakargarrien erabilerari esker. Il Caravaggiok, bere interpretazioarekin, familian partekatzeko sortzen den horren gogoa eta emozioa berriro bizitzea lortzen du.